Apr 12, 2010


Hej Venner
Så er der taget hul på den nye sæson og i helt nye rammer tilmed.
Harms Benjan Racing Team, hva siger i så! I år jeg slået mig sammen med Hollænderne bag sidste års team og lavet et team sammen. Så udover at være kører i teamet er jeg også teamchef/team ejer.
Det er noget af en udfordring vi har taget på os i år og det er hårdt, men indtil videre har det været kanon spændende.
Budgettet i teamet er ikke af den store kasse, vi står primært selv for økonomien i teamet med hjælp af private investorer, tak for hjælpen. Der bliver arbejdet hårdt på at få hjulene i teamet til at køre sundt rundt, men der er intet der kommer let.

Sæson 2010.
Australien d. 28 februar.
Vi startede sæsonen på Philip Island i Australien, en måned efter vi var blevet enige om at starte vores eget team, så der var nok at se til. Trods at vi selv laver data, affjedring, teknik, kører i eget team samt teamchef mm. så får vi det til at hænge sammen i form af et fantastisk samarbejde.

Jeg kvallede som nr. 8 og startede på anden række, en udmærket start på sæsonen. Desværre blev løbet rød flaget efter få omgange hvor jeg var helt oppe som nr. 4. Til omstart drillede mit forhjul helt hysterisk og jeg var ved at miste det flere gange, så jeg rullede en 7. plads hjem og tog nogle solide point med hjem til Europa.

Portugal d. 28 marts.
Der kæmpede vi lidt med tekniske problemer iform af mangel på motor power, som er en nødvendighed på Portimao...
Det blev til en 13. start position, men i løbet spændte jeg hjelmen og havde kontakt til 5. pladsen. Jeg kunne holde kontakten til dem hvis jeg lå i suget på langsiden, men ligeså snart jeg ik havde det, mistede jeg 10 Km/t. på langsiden. Lidt ærgeligt da jeg havde en mulighed for at slutte i top 5. Dog holdt jeg hovedet koldt og holdt tempo, så jeg ik blev hentet bagfra, så det blev til endnu en 7. plads og en 6. plads i mesterskabet pt.

Valencia. d. 11 april.
Vi havde fundet lidt mere power i motoren siden Portimao, da vi nu brugte en motor tunet af Jansberg. Det tegnede også godt hele weekenden hvor jeg konstant lå i top 10 med mange stabile tider. Det blev også til en 10. plads i kval og start på 3. række hvorfra alt kan ske.

Da starten går var jeg klar, jeg var sekser i første sving og lå lige i røven af fører gruppen. Men desværre allerede på anden omgang kunne jeg mærke at der var noget helt galt...
Det viste sig at clip on styrerne havde løsnet sig, så hver gang jeg accelerede trak jeg dem bagud så de efter få omgange nærmest lå langs motorcyklens stel.
Det er umuligt at håndtere cyklen uden styr! Jeg kunne hverken dreje gassen, slide eller styre contra da jeg kun havde få mm. at dreje med. Så det blev noget at en kunst kørsel at holde den på banen.
Jeg holdt hovedet koldt og tog det roligt, tænkte at lidt point er bedre end ingenting, så jeg kørte en 9. plads hjem.
En super uheldig situation, som vi ikke kan forstå kan ske. Nu har vi taget forhold for problemet sørget for at det ikke kan ske igen.

Det var 3 løb af sæsonen, første etape af 4 som jeg selv har sat det op. I næste etape sætter jeg lidt mere kul på, så vi kan kæmpe om lidt bedre placeringer.

Næste løb. Assen d. 25 april.

Vi høres snart.

Hep

1 comment:

Dun@nt said...

Udmærket indsats i år!

Jeg kan forsikre for at vi nok skal kippe med flaget i Assen!

Så hvis vi hepper af hjertets lyst, kunne du jo kvittere med en podieplads :-D