Jun 14, 2010

Hej venner

Så er der blevet kørt et par løb siden sidst med op og nedture...
Vi har arbejdet hårdt på at nå frem til et bedre set-up på affjedringen hvilket også har virket positivt for os. På motorsiden presser vi alt hvad vi kan ud af den skiderik, men det er virkelig svært at være med fabriks cyklerne foran.

I Holland på Assen d. 25 april sluttede jeg som nr. 6 i løbet. Et kanon resultat hvor vi virkelig arbejde hårdt på opsætningen hvilket også bar frugt.

Men et par uger senere på Monza d. 9 maj løb vi virkelig med hovedet ind i muren. Vi manglede topspeed og kunne absolut ikke få opsætningen til at fungere. Jeg kvallede som nr. 15 så vi havde fået noget at tænke over til løbet om søndagen. Vi lavede mange ændringer på affjedringen og "mappingen" på motorern hvilket faktisk virkede for os i Warm Up. I løbet var min cykel pludselig at genkende og jeg var hurtigt oppe på 7 pladsen på anden omgang. Kort efter gik jeg forbi Pirro som i et desperat forsøg bremsede mig ud igen for enden af langsiden til Ascari chikanen. Han bremsede så sent at han driftede bredt ud i indgangen af chikanen med mig på ydersiden, hvilket overlod mig til jorden da asfalten løb op. Jeg væltede i jorden pga. af hans desperatte udbremsning og scorede ik nogle point desværre.

I Syd Afrika ugen efter d. 16 maj på Kyalami gik det helt anderledes. En kanon bane som ligger 1600 m. over vandoverfladen og er ekstremt kuperet med mange blinde vinkler og hurtige sektioner. Jeg følte mig super tilpas på banen og følte mig stærk.
I løbet kom jeg hurtigt op på 5 pladsen som jeg sikkert holdt foran Lascorz indtil der var 3 omgange tilbage. Men 8 omgange tilbage kunne jeg mærke at der var noget galt med styrtøjet da styret føltes løst hver gang jeg pressede cyklen ind i svingenen. Da der var 3 omgange tilbage belsuttede jeg mig for at rykke i styret ned af langsiden, hvilket resulterede i at jeg sad med hele styret i hånden med gasrulle og bremse på!!! "Clip on" styret var gået løs af skrue hullet. Fuck tænkte jeg og troede det var slut, men på et split sekund satte jeg styrpinden ind i hullet igen og holdt det stramt de sidste 3 omgange. Desværre mistede jeg et par placeringer og sluttede som nr. 8. Det viste sig at der var en fejl på "clip on" styrets konstruktion, som vi har skiftet ud med en anden fabrikant nu. Super ærgetligt men godt at jeg holdt hovedet koldt og at vi viste at vi kan ligge i top fem...
Ugen efter to Amalie og jeg på Safari hvor vi bl.a. var på en 2 dages jagt hvor jeg skød en Zebra...

Direkte videre til Salt Lake City i USA hvor vi kørte løb om mandagen d. 31 maj pga. Memorial day.
Det gik kanon i den først tidtagning hvor jeg sluttede som 5 hurtigst. Men desværre brændte motoren af på omgangen efter og ligeså gjorde reserve motoren dagen efter. Det efterlod os med vores "reserve reserve" motor til den sidste tidtagning og i løbet. Problemet var bare at på min kval. tid var jeg næste 20 Km/t langsommere end de hurtigste... Jeg kvallede totalt som nr. 9.
Til løbet kom jeg kanon afsted og lå som sekser i en gruppe, som kæmpede om 4 pladsen. Jeg manglede seriøst topfart på strækningerne hvilket jeg måtte kompensere for ind i svingene og ud af dem. Det sled alvorligt på mine dæk og gjorde det svært at holde tempo. Men jeg bed tænderne sammen og holdt kontakt til gruppen næsten hele løbet og sluttede som nr. 8 hvilket også er min placering i pointene i VM pt.

Sumasumarun er det gået godt. Vi har fundet et set-up på cyklen som virker godt for mig. Desværre stod motorene af, men det problem er vi i gang med at løse så vi kan blive klar til Misano d. 27 juni.

Ha det rart så længe og nyd solen homies...

No comments: